Partner serwisu
Biznes i przemysł

Oferty na kolej do Portu Szczecin-Świnoujście droższe niż przewidywała PKP PLK

Dalej Wstecz
Data publikacji:
08-02-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Oferty na kolej do Portu Szczecin-Świnoujście droższe niż przewidywała PKP PLK
fot. Port Szczecin
Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe otworzyła oferty w przetargu na realizację drugiego zadania dotyczącego poprawy kolejowego dostępu do Zespołu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście. Do zamawiającego trafiło 5 oferty, z których żadna nie mieści się w przewidzianym budżecie.

Zarządca infrastruktury kolejowej planował wydać na realizację tego projektu 499,724 mln zł. Rynek wycenił jednak przeprowadzenie prac znacznie wyżej. Do zamawiającego trafiły propozycje od firm: Torpol (660,697 mln zł), Porr (707,250 mln zł) oraz Budimex (881,288 mln zł), a także konsorcjów: Strabag i Krakowskie Zakłady Automatyki (642,265 mln zł) oraz Copasa Polska, Sociedad Anonima de Obras y Sericios Copasa, Aldesa Construcciones Polska, Aldesa Construcciones i Coalvi (658,248 mln zł).

Teraz oferty zostaną poddane ocenie zgodnie z kryteriami: cena (85%), termin realizacji (10%) oraz przewóz blokowy rozjazdów i ich zabudowa (5%). Mimo cen, które znacznie przekraczają zakładaną kwotę to zawarcie umowy jest całkiem realne. Wszystko to dzięki ostatniej decyzji rządu, zgodnie z którą zwiększona została kwota na inwestycje kolejowe. Najistotniejszym punktem było tu dołożenie sporej sumy do trzech przetargów, w ramach których poprawiony ma zostać dostęp transportu szynowego do portów w Trójmieście (więcej na ten temat pisaliśmy tutaj).

Wykonawca, który zostanie wyłoniony w przetargu, będzie zobowiązany do opracowania projektów wykonawczych, a także uzyskania wszystkich wymaganych uzgodnień, oraz przeprowadzenia wszystkich robót budowlanych, które obejmują przebudowę i rozbudowę układów torowych oraz przebudowę pozostałej kolejowej infrastruktury towarzyszącej na stacji Świnoujście.

Według planu przedsięwzięcie ma zostać dofinansowane przez Unię Europejską z instrumentu „Łącząc Europę”, a przewidywany czas jego realizacji to 37 miesięcy od dania podpisania umowy.

Poprawa dostępności kolejowej do zespołu zachodniopomorskich portów jest dla nich niezwykle istotna. Jest to jeden z kluczowych aspektów, który może pozwolić na zwiększenie wolumenu przeładunków na tamtejszych nabrzeżach. Jest to szczególnie ważny aspekt z uwagi na rosnące przeładunki oraz rosnący udział kolei w Porcie Szczecin-Świnoujście, który w ubiegłym roku był na takim samy poziomie w transporcie zaplecza, jak udział transportu drogowego (więcej na ten temat pisaliśmy tutaj).
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Pierwsze Abramsy dla Polski dotarły do portu morskiego w Szczecinie

Intermodal i logistyka

Pierwsze Abramsy dla Polski dotarły do portu morskiego w Szczecinie

Mikołaj Kobryński 29 czerwca 2023

Na co 330 mln zł pożyczki dla portu Port Szczecin-Świnoujście?

Biznes i przemysł

Porty Szczecin i Świnoujście: Rozbudowa na dobrej drodze

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Nowy magazyn w pobliżu krakowskiego lotniska

Inżynieria i innowacje

Nowy magazyn w pobliżu krakowskiego lotniska

inf. pras. 08 września 2023

Zakończyła się rozbudowa centrum Flex w Tczewie

Biznes i przemysł

Tunel w Gałkowie oddany do ruchu. Strabag zakończył pracę

Intermodal i logistyka

Pozostałe z wątku:

Pierwsze Abramsy dla Polski dotarły do portu morskiego w Szczecinie

Intermodal i logistyka

Pierwsze Abramsy dla Polski dotarły do portu morskiego w Szczecinie

Mikołaj Kobryński 29 czerwca 2023

Na co 330 mln zł pożyczki dla portu Port Szczecin-Świnoujście?

Biznes i przemysł

Porty Szczecin i Świnoujście: Rozbudowa na dobrej drodze

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Nowy magazyn w pobliżu krakowskiego lotniska

Inżynieria i innowacje

Nowy magazyn w pobliżu krakowskiego lotniska

inf. pras. 08 września 2023

Zakończyła się rozbudowa centrum Flex w Tczewie

Biznes i przemysł

Tunel w Gałkowie oddany do ruchu. Strabag zakończył pracę

Intermodal i logistyka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5